Sunday, January 31

Fahami Erti Cinta

cinta adalah iman dan keimanan juga yang menentukan
ketahanan dan kesetiaan pasangan yang bercinta

apabila manusia gagal mencintai allah
maka cinta sejati tidak akan ditemuinya

kamu sebenarnya silap dan terperangkap apabila
persahabatan dan semangat setiakawan yang terbina
bertahun-tahun berakhir dengan ungkapan cinta

cinta yang tulus ikhlas lahir daripada
sikap, perbuatan dan tindak balas yang dipamerkan oleh seseorang
bukan daripada kata-kata bermadah walaupun terlalu indah

orang yang terlalu banyak berjanji semasa bercinta
adalah orang yang keliru dengan perasaannya sendiri

cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran.
Hanya dengan keikhlasan dan kejujuran
cinta sejati dapat dibentuk
kamu sebenarnya tidak pernah jatuh cinta atau dicintai
sekiranya kamu mengatakan sering gagal dalam percintaan

kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab
"CINTA ITU BUTA"
tetapi disebabkan mereka yang selalu mempermainkan cinta

kamu adalah insan yang kecewa sebelum waktunya
sekiranya kamu sering mengucapkan
"AKU CINTA PADAMU" dan "ADAKAH KAMU MENCINTAIKU"

cinta adalah anugerah tuhan,
mereka yang menerima dan mengalami
tidak pernah menyedari bahawa
dia telah jatuh cinta pada seseorang


sumber : dara.com




Saturday, January 30

aku bengang!!!

huhu...
tk suke ukm..
asyik3 susahkan aku je..
ni sume GM punya pasal...
aspirasi pn 2x5 je....

aku da cakap da aku bdk keris mas
arie nk anta aku blk kolej je...
yang ko tk paham2 tu knp??
siap nk marah2 aku blk...

nasib aku da kenyang time tu..
klau tak aku da makan ko da...
tanye tu elok2 la skit..
tau la aku ko jalankan tugas je...
tp yg nk marah3 tk tentu pasal mcm org dtg bulan tu ape kes???

klau aku tau jd cmni
mmg aku boikot la PRK aritu
klau esok dia wt hal lagi mmg tkla kn..
mengganggu urusan harian org je...



sangat lapa...
huk3




salahkah aku??

segala perbuatan jahat kita pada seseorang tu akan dibalas balik kepada kita...
tapi kalau sume tu bukan salah kita adakah balas itu masih tertimpa keatas kita juga????
aku hanya mangsa keadaan!!!




Friday, January 29

hajat masih tidak kesampaian lagi untuk pulang ke rumah menjenguk ahli baru dlm keluargaku iaitu si kecil Mohd Saiful Ikhwan...
atas sebab2 kesempitan ade la..
hehe..

ade rezeki kita jumpa ye..




Thursday, January 28

sound stereo system

walaweyyy!!!!

arini ade orang sound aku la plk...
mmg tkleh blah...
da la tk gune name betul...
tk menahan....

aku tk hangin pn...
hehe...
saje je nk emo2 kt sini...
klakar pn ade gak..
ntah pape...

tp trime kasih la kt dia...
dia tk suke pn dia bace gak...
siap komen lg kt shoutmix aku...

jom tgk ape yg dia komen....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
from : sy x suka (bukan nama sebenar)

tlg jgn cite psl kisah cinta..w'pon blog awk, sy sgt geli nk baca..hanis zalikha pun x cite kisah cinta die

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

see...
nampak comel je kn...
rase nk marah pn ade gak tp cam klakar...
i'm not hanis zalikha...
life aku skrg mmg ngn my bf....
so aku kne la cite pasal aku ngn bf aku...
tkkn nk cite pasal aku ngn cik/en "sy x suka" (bukan nama sebenar) kot..
hehehe...

tk kisah la aku nk tulis ape pn kt sini...
selagi aku tk langgar akta komunikasi dan multimedia 1998 [Akta 588]
yang tkleh blah tu siap bandingkn ngn hanis zalikha..
huhu...
ko tkyh la bace blog aku...
g bace blog yg ko suke je...
okeh???

ble da ade org nk sound2 aku ni...
aku lg la nk cite byk2 pasal kisah cinta aku ni...
nant aku kasi update byk2...
tggu tau...

panjang lak entry kali ni..
lebih merepek je aku ni....
haha...
sebarang tegur menegur dialu-alukan...
peace no war
~~wink..wink~~

sekian...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i luv arie...



mls nk update tunggu mlm2 skit...



sila komen!!!

"kawen awal ataupun kawen semasa belajar...."
salah ke???



Tuesday, January 26

luah pada pasir~~~~


gamba di ambil pada hari sabtu 23hb januari 2010
sekitar jam 1845...
di pantai berhadapan dengan Mayangsari resort
Dungun Terengganu



Sunday, January 17

baby boy da lahir

entry pagi2 bute...
cume nk bagitau..
BABY BOY DA LAHIR

semalam akak aku masuk hospital....
kne tahan kt wad sbb da rase sakit2...
tp blum nk bersalin lagi...

pastu pg ni tengah syok3 tdo..
ibu call..
kate bangun3 subuh...
hehe...

pastu dia kate
"ibu nk bagitau ni..akak da bersalin pagi tadi kol 4..."
dengan mata yg kelat2 gitu aku pn tanye la...
"pempuan ke lelaki?"
sekali ibu suh aku main teka2 plk...
da la pepagi buta...
ngantuk lagi...
mne ade feeling2 nk teka2 ni...

then aku cakap la..
"ala...ibu cakap je la"
pastu dia cakap lelaki...
haha...
pastu cakap
"kalau awak nk g tgk g la kt hospital banting.
tipon abang joe dulu.
takut dia balik tuka baju lak nant."

aku pn cakap yela je la..
mmg nk pegi pn..
tp nant2 la..
duit nk makan pn tkde..
ni plk nk isi minyak g banting tu..
hehe..

pastu aku text arie..
"abg, akak da besalin da."
dia bls lak
"yeke?awalnye."
"ibu kate klau nk g tgk bleh la kt hospital"
dia kate
"hospital mane?kte ni nk makan pn tkde, lg cian"
ade plk cm gitu..
pastu trus dia merepek ntah pape ntah...

tu je la nk bgtau pn...
hehe...
pasni klau tkde pape nk wt mgkn nk sambung tido kot..
bosan la..



Saturday, January 16

abang iparku telah keluar dari hospital semalam..
alhamdulillah...
akak kate dia da merasa sakit skit2...
tk lame lagi la tu...
diorg ade kt kampung kot...
semalam katenye arini nak balik...

mggu depan kene g seminar tesis kt dungun...
pastu boleh la blk umah...
haha...
tp nk balik cmne ni??
duit tkde..
uhuk3...




Friday, January 15

mcm2 cite

arini aku ade klas speech com...
da la klas kol5...
ngantuk gle...
kne present plk tu..

ntah pape present...
lawak gle tkleh blah...
nasib la klas tu best..
tkde la stress cm klas dulu...

hehe....

oh lupe lak...
abang iparku masuk hospital putrajaya...
sbb denggi...
harap sume kawan2 doakan abang iparku cepat sembuh...
da la anak sulung diorg lahir 24hb ni...

harap2 sumenye selamat...
kakak ku berada di rumah mertuanya...
sementara menunggu hari...
2 mggu je lg kot..

rase tk sabar lak nk dapat anak sedara...
aku akan jd aunty yg comel...
llalalalala




Friday, January 8

cinta pertama tak mudah dilupakan
namun cinta seterusnya pasti ada kehebatan tersendiri
prinsip yang menyiksa jiwa harus dilepaskan
andainya masa depan menjadi taruhan




Thursday, January 7

sleep tight my love
my only love
may you be mine here and hereafter
may you own me inside outside as the way
i wanna own you
this is what i choose
and thats you!
please make this the way ith ought to be
love
my love

harizal



Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Masukkan Email dan Password untuk ke Blogger Dashboard


love is the source of unity

love is the source of unity